Bra copy börjar med en uttänkt strategi

image

En strategi för copy gör det lättare att vårda varumärket genom kraften i en konsekvent språklig profil – både i marknadsföring och annan kommunikation. Strategiska copyfrågor kan involvera namn och payoff, prioritering och renodling av budskap och argument, tonalitet, brand story och brand statements som vision, mission och programförklaring. 

 
  •  
  • Budskapsplattform

    Råd och förslag på strategiska riktlinjer för budskap, argument och tilltal – vad ni ska säga och till vem.

 
  •  
  • Namngivning

    Research och namnidéer för företag, varumärken och enskilda produkter eller tjänster. 

 
  •  
  • Tonalitet

    Riktlinjer för språk, termer och tilltal i företagets eller varumärkets textkommunikation oavsett kanal.

 
  •  
  • Brand story

    Storytelling och programförklaring som bygger företagets eller varumärkets personlighet och gilla-faktor. 

 
 
image

Workshop – en bra början

Kanske har ni inte alla pusselbitar på plats för att kunna ge oss en brief inför ett strategiarbete? Då finns vi till hands för att hålla en workshop (eller vid behov flera) tillsammans med ditt företag, där vi diskuterar hur kommunikationen ser ut idag, vilka mål den ska uppfylla i framtiden och olika idéer och vägval för att nå dit.

 
Vitaprana  - Budskapsplatform

När Bodystore.com (en del av Gymgrossisten) lanserade produktserien Vitaprana tog vi fram deras copyplattform med riktlinjer för budskap och tonalitet.

kungliga operan – brand story

Att hitta precis rätt ton handlade det om när vi hjälpte till att ta fram Kungliga Operans brand story på uppdrag av designbyrån Silver.  

 
Behöver du hjälp med strategier kring budskap?

Klicka på knappen, beskriv uppdraget och skicka förfrågan till oss. Så hör vi av oss med en prisbild inom 24 timmar. Eller ring 08-410 250 10.

 

Begär offert

 

 

kontakt
E-post
info@copyfabriken.se
Telefon
08-410 250 10
Adress
Brantingsgatan 41, 115 35 Stockholm