13
jul
Vi möts av mängder av information och budskap varje dag, och när ett mejl dimper ner i inkorgen görs ett snabbt val mellan papperskorgen och läsglasögonen. Chanserna att ditt nyhetsbrev blir läst går dock att påverka – här bjuder vi på några tips.
   
10
jul
Många har förutfattade meningar om att film är omotiverat dyrt, i form av både tid och pengar. Men när marknaden har utvecklats och våra vanor förändrats är sanningen snarare motsatsen. Här följer fem anledningar till att välja film som en naturlig del i din content marketing-strategi.
   
09
dec
En budskapsplattform är grunden för all kommunikation i ett företag, både inåt och utåt och till olika kanaler och målgrupper. Kanske kan det kännas ganska omfattande, och du frågar dig om det verkligen är värt arbetet och tiden det tar att ta fram den. Svaret är ja. Här berättar vi…
   
23
nov
Funderar du på starta en podcast för ditt företag? Kul! Men för att få ut så mycket som möjligt av podden finns det några saker att tänka på innan du sätter igång. Här kommer fem tips till att börja med.
   
17
okt
Länge har outsourcing varit modellen – foka på kärnverksamheten, lägg ut allt annat. Men det tycks gå åt motsatt håll inom marknadsföring, enligt en amerikansk studie (och amerikanska trender brukar ju, förr eller senare, komma till Sverige).
   
29
sep
Content marketing eller innehållsmarknadsföring har snabbt blivit ett omtalat och omhuldat område. Stora företag investerar allt mer i både själva innehållet och i mer genomtänkta content-strategier.  Men det är många som slarvar med texterna, vilket kan få förödande konsekvenser. 
   
22
sep
Sensory Marketing, att påverka kunder med hjälp av alla sinnen, blir allt vanligare. En orsak är att forskningen visar att vi som konsumenter påverkas mycket mer av omedvetna intryck än av traditionella budskap i bild och text.
   
kontakt
E-post
info@copyfabriken.se
Telefon
08-410 250 10
Adress
Brantingsgatan 41, 115 35 Stockholm